ایجاد زمینههای ارتقاء علوم حرفهای نیاز به برنامهریزی منظم در سطوح آموزش و فراهم نمودن بستر اشتغالزائی میباشد. بدین منظور در بخش فرهنگ و هنر برای ایفای نقش و هنر بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون تربیت نیروی انسانی ماهر و آزموده ضروری میباشد. لذا رشته بازیگری برنامهریزی و نیاز این بخش را تأمین مینماید.
کاردان هنر بازیگری، کسی است که بتواند نقشهای واگذار شده در صحنههای مختلف فیلم و نمایش را به نحو احسن با رعایت وقایع و چهرههای واقعی در جامعه ایفا نمایند و در اجرای فیگور، احساسات، تغییرات چهره، بدن و سایر ژستها قابلیت انعطاف داشته باشد.
گسترش ارتباطات جمعی در رسانهای از قبیل تلویزیون، فیلم، نمایش، ویدئو و نیاز جامعه به آموزشهای سمعی و الگوگذاری در شیوههای زندگی روزمره و نیاز به تکمیل بخشی از فراغت و کسب تجربه و سرگرمی و برخی اوقات با خانواده و یا دوستان برنامههای نشاطآور داشتن، موجب ازدیاد تنوع رسانهای و محتاج بودن نقشآفرینان و بازیگران دارد، که تحصیل و علم در سطوح دانشگاهی نمایان میباشد.
ب – ارائه گزارش نتایج کار و جریان فعالیتها (Presentation)
پ – انجام کار گروهی
ت – طبقه بندی پردازش اطلاعات
ث – بهرهگیری از رایانه
ج – برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار
چ – سازماندهی و اداره کردن افراد تحت سرپرستی و آموزش آنها
ح – خودآموزی و یادگیری مستمر در راستای بالندگی شغلی
خ – ایجاد کسب و کارهای کوچک و کارآفرینی
د – رعایت اخلاق حرفهای و تنظیم رفتار سازمانی
ذ – اجرای الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)
ر – تفکر نقادانه و اقتضایی
ز – خلاقیت و نوآوری
– بازیگری در سریال ها، تئاترها و فیلم های تلویزیونی
– بازیگری در فیلم های تبلیغاتی، برای کودکان و نوجوان و بازیگری در رادیو
– بازیگری در نمایش های مختلف
– بازیگر تئاتر
– بازیگر در فیلم های تبلیغاتی
– دارا بودن دیپلم نظام جدید ، قدیم، فنی و حرفه ای و کاردانش
– سلامت جسمی و ذهنی کامل
– قدرت تکلم مناسب
– داشتن شرایط تحصیل در نظام آموزش عالی کشور
دوره کاردانی حرفه ای مبتنی بر نظام واحدی و متشکل از مجموعه ای از دروس نظری و مهارتی است و با توجه به قابلیت ها و مهارت های مشترک و حرفه ای به ۲ بخش «آموزش در مرکز مجری» و « آموزش در محیط کار» تقسیم می شود. مجموع واحدهای هر دوره بین ۶۸ تا V2 واحد و مجموع ساعات آن ۱۷۵۰ تا ۲۱۰۰ ساعت می باشد که در طول حداقل ۲ و حداکثر ۳ سال قابل اجرا است. این دوره به دو روش نیمسالی و پودمانی اجرا می شود.
بخش آموزش در مرکز مجری شامل ۶۳ تا ۶۷ واحد، معادل ۱۲۵۰ تا ۱۵۵۰ ساعت است.
هر واحد نظری معادل۱۶ ساعت، هر واحد آزمایشگاهی معادل ۳۲ ساعت، هر واحد کارگاهی و پروژه معادل ۴۸ ساعت است. در موارد خاص دروس آزمایشگاهی و کارگاهی یک واحدی را می توان به ترتیب ۴۸ و ۶۴ ساعت در نظر گرفت.
این بخش از آموزش عبارت است از مجموعه فعالیتهایی که دانشجو به منظور تسلط عملی و درک کاربردی از آموختههای خود در آغاز، حین و پایان دوره تحصیلی، در محیط کار واقعی انجام میدهد. این بخش شامل ۱ درس کاربینی و ۲ درس کارورزی در مجموع به میزان ۵ واحد، معادل ۵۱۲ ساعت است. هر واحد کاربینی معادل ۳۲ ساعت و هر واحد کارورزی معادل ۱۲۰ ساعت میباشد.
نام درس | تعداد واحد | پیش نیاز |
---|---|---|
کاربینی | ۱ | - |
تاریخ هنر ایران و جهان | ۲ | - |
تنفس و صداسازی | ۲ | - |
بدن و حرکت | ۲ | - |
روان شناسی شخصیت | ۲ | - |
بیان بدنی | ۲ | - |
مبانی بازیگری | ۲ | - |
خاستگاه آئین و درام | ۲ | - |
دو درس از دروس عمومی | ۴ | - |
تاریخ نمایش در ایران | ۲ | - |
فن بیان | ۲ | - |
بازیگری تک نفره | ۲ | - |
تربیت حس | ۲ | - |
کارورزی (۱) | ۲ | - |
دو درس از دروس عمومی | ۴ | - |
دو درس از دروس مهارت مشترک | ۴ | - |
مبانی شخصیت شناسی | ۲ | - |
نمایش عروسکی | ۲ | - |
نمایش ایمایی | ۲ | - |
شیوه های اجرایی نمایش ایرانی | ۲ | - |
شناخت عوامل نمایش | ۲ | - |
نمایش رادیوئی | ۲ | - |
یک درس از دروس عمومی | ۳ | - |
یک درس از دروس مهارت مشترک | ۲ | - |
نمایش خیابانی | ۲ | - |
مبانی کارگردانی | ۲ | - |
خلاقیت و هنر | ۲ | - |
مبانی بازی برای کودک | ۲ | - |
مبانی بازی برای دوربین | ۲ | - |
تاریخ سینما | ۲ | - |
کارگاه بداهه سازی | ۲ | - |
کارورزی (۲) | ۲ | - |
یک درس از دروس عمومی | ۱ | - |
یک درس از دروس مهارت مشترک | ۲ | - |
©کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز شرکت آذین خودرو محفوظ می باشد. طراحی ، امنیت و پشتیبانی | www.saeedvaziri.com