دانشگاه علمی کاربردی مرکز شرکت آذین خودرو
دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز شرکت آذین خودرو کرج

ســـیـــاســـت حـــفـــظ حـــریـــم خـــصـــوصـــی

« کاربر گرامی در صورتی که جهت مشاهده سایت مشکل دارید صفحه خود را رفرش نمایید ( Ctrl + F5) یا History مرورگر خود را پاک نمایید ( Ctrl + Shfit + Delete) »

دانشگاه علمی کاربردی مرکز شرکت آذین خودرو

به وب سایت دانشگاه علمی کاربردی مرکز شرکت آذین خودرو خوش آمدید.این مرکز  برای حریم خصوصی کاربران خود ارزش فراوان قائل است. در این بیانیه شرح می دهیم که چه اطلاعاتی و چگونه از کاربران این مجموعه دانشگاهی دریافت می گردد و اینکه این اطلاعات به چه منظوری مورد استفاده قرار گرفته و چگونه از آن محافظت می گردد.

امنیت اطلاعات

ما حفظ حریم شخصی کاربران خود را تضمین می نماییم، اطلاعات دریافت شده که جنبه شخصی داشته باشند و یا کاربر با نمایش عمومی آن موافق نباشد به هیچ عنوان به اشتراک گذاشته نشده و در معرض نمایش عموم قرار نمی گیرد . برای حفظ امنیت اطلاعات از به روزترین شیوه های مرسوم  جهت جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز و نفوذ به سیستم استفاده می گردد  لازم به ذکر است که کاربران این مجموعه شامل اساتید، کارکنان و دانشجویان می باشند که حفظ اطلاعات شخصی آنها الویت کار ماست.

محتوی وب سایت

به غیر از سیستم ثبت نام و اطلاع رسانی دانشجویان و اساتید، دانشگاه علمی کاربردی مرکز شرکت آذین خودرو دارای یک وب سایت اصلی و تعدادی وب سایت های زیر مجوعه است که اطلاعات مربوط به بخش های مختلف دانشگاه، دستور العمل  و بخشنامه ها ، فرم ها آموزشی و پژوهشی و اخبار علمی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بر روی آن اطلاع رسانی می گردد. در این بین بخشی از اطلاعات به صورت آنلاین توسط گروهی از کاربران ( اساتید و کارکنان) با نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر روی وب سایت قرار می گیرد.

وب سایت اساتید

اساتید این دانشگاه دارای سامانه پورتال اساتید می باشند. بدین معنی که هر استاد دارای یک پورتال اختصاصی به دو زبان فارسی و انگلیسی است. ورود اطلاعات این وب سایت توسط اساتید محترم صورت می پذیرد و مسئولیت کامل انتشار محتوای این وب سایت در بخش فعالیت های علمی نظیر تالیف کتب، مقالات، کنفرانس و طرح ها و اطلاعاتی از این دست بر عهده صاحبان این وب سایت است. دفتر فناوری اطلاعات و ارتباط  در بدو ایجاد وب سایت برای اساتید تنها می تواند درخواست اطلاعات پایه افراد نظیر نام ، نام خانوادگی، رشته تحصیلی، مرتبه علمی و کد پرسنلی نمایند. پس از ایجاد وب سایت تنها بخش هایی از این اطلاعات که جنبه خصوصی نداشته باشد برای معرفی اساتید دارای نمایش عمومی خواهند بود.

پست الکترونیک و اکانت اینترنت دانشگاهی

اطلاعات مورد نیاز متقاضیان به صورت تکمیل فرم الکترونیک و یا فرم دستی که در اختیار دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار می گیرد این فرم ها پیش از تایید دفتر فناوری می بایست به  تایید ریاست دانشگاه و یا بخش مربوطه  رسیده باشد.به طور معمول نام کاربری و رمز ورود  با ارائه کارت شناسایی معتبر به صورت حضوری در اختیار اشخاص متقاضی قرار می گیرند پس از آن این فرم ها در آرشیو این دفتر نگهداری شده و اطلاعات اشخاص در آرشیو بایگانی خواهد شد.

پیوندها

در این وب سایت و وب سایت های زیر مجموعه آن پیوندهای بسیاری به سایر مجموعه ها ، دانشگاه ها و ارگان ها وجود دارد که همگی مرتبط با نوع فعالیت دانشگاهی است ، تمامی این سایت ها تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می نمایند. وقتی کاربر وب سایت ما از این لینک ها استفاده می نماید در واقع از محدوده وب سایت ما خارج می شود لذا کنترل محتوی و حفظ حریم شخصی افراد در این وب سایت ها نیز خارج از مسئولیت ما خواهد بود.

گوگل آنالیتیک

دانشگاه علمی کاربردی مرکز شرکت آذین خودرو با استفاده از گوگل آنالیز به تجزیه و تحلیل آماری کاربران خود می پردازد. این اطلاعات به ما کمک می کند که دریابیم کدامیک از بخش های سایت دارای مراجعه بیشتری است . لذا بروزرسانی اطلاعات با اتکا به نیاز مراجعین در این بخش ها با سرعت بیشتر و دقیق تر صورت می پذیرد.این اطلاعات صرفا آماری بوده و هویت کاربر را مشخص نمی نمایند.

شناسایی کاربر

در صورت ورود با شناسه خود در وب‌سایت دانشگاه، شما بوسیله‌ی آن شناسایی می‌شوید. این شناسه ممکن است اسم واقعی یا اسم مستعار شما و یا بطور کلی هر اسم دیگری که شما در لحظه‌ی ساختن شناسه کاربری خود انتخاب کرده‌اید باشد. در هر صورت اعم از ورود توسط شناسه کاربری و یا عدم ورود به وب‌سایت، شما بوسیله‌ی آدرس IP شبکه‌ی اینترنتی خود نیز برای مدیران وب‌سایت دانشگاه شناسایی می‌شوید. آدرس IP یک سری چهارتایی از اعداد است که آدرس اینترنت مکانی را که شما توسط آن به وب‌سایت دانشگاه متصل شده‌اید را مشخص می‌کند. بر حسب نوع اتصال شما، این آدرس می‌تواند قابل ردیابی تا یک سرور، محل تحصیل، محل کار شما یا خانه‌ی شما باشد. در صورت بروز هرگونه خرابکاری توسط اشخاص و یا روبات‌ها، دانشگاه مختار به مسدود کردن آدرس IP مبدا است. در صورتی که IP شما به اشتباه در لیست محدودیت قرار گرفت، می‌توانید مشکل را با ما در میان بگذارید.

پیگیرد قانونی

مسئولیت قانونی محتویات سایت کاربران بر عهده خودشان است. دانشگاه در صورت درخواست مراجع قانونی ملزم به حذف آن مطالب است. دانشگاه این موارد را به شما اطلاع خواهد داد. پیگرد‌های قانونی مطالب غیراخلاقی و غیرقانونی متوجه شماست.

کوکی ها

در هنگام بازدید از وب‌سایت دانشگاه یا وبسایت‌هایی که دانشگاه ساخته و مرتبط باشند، یک کوکی ارتباطی موقت برای شما و بر روی کامپیوتر شما ایجاد می‌گردد. اگر تصمیمی برای وارد شدن با شناسه کاربری خود را ندارید می‌توانید کوکی را غیر فعال کنید ولی در این صورت امکان ورود شما به دانشگاه امکان‌پذیر نمی‌باشد. کوکی ایجاد شده بعد از بسته شدن مرورگر اینترنتی شما پاک می‌گردد. در هنگامی که شما با شناسه‌ی کاربری خود وارد می‌شوید کوکی‌های بیشتری بوجود می‌آید تا از نوشتن دوباره‌ی شناسه‌ی کاربری (یا حتی کلمه‌ی عبور) در بازدید‌های بعدی جلوگیری شود. این امکان تا ۳۰ روز برجای می‌ماند. اگر از یک رایانه‌ی عمومی استفاده می‌کنید و تمایل ندارید شناسه کاربری شما برای سایر کاربرین آن رایانه قابل رویت باشد بهتر است کوکی را بعد از اتمام کار پاک کنید.

کلمه عبور

کلمه‌ی عبور تنها تضمین کننده‌ی پیوستگی اطلاعات کاربری شما ویرایش های سایت‌ها و یادداشت‌های یک کاربر می‌باشد. ما تمامی کاربران را نسبت به انتخاب کلمه‌ی عبور قدرتمند و منع در به اشتراک گذاشتن آن تشویق می‌کنیم. هیچ شخصی نباید به صورت عمدی بطور مستقیم یا غیر‌مستقیم کلمه‌ی عبور کاربری خود را برای دیگران افشاء کند.

ورود با شناسه کاربری (ایمیل)

بر اساس پروتکل‌های استاندارد اینترنتی، در هر بار بازدید شما از وب‌سایت دانشگاه، اطلاعات فراوانی به صورت اتوماتیک از سوی مرورگر اینترنتی شما به سرویس دهنده ارسال می‌شود. بسیاری از سرویس دهندگان قسمتی از این گزارشات را که می‌توانند در ارزیابی صفحات محبوب، یا تشخیص اینکه چه وب‌سایتی با آنها ارتباط دارد و اینکه از چه نوع مرورگر اینترنتی استفاده شده را نگهداری می‌کنند. استفاده از این اطلاعات برای ردیابی کاربران قانونی از اهداف دانشگاه و سایت پشتیبانی آن نمی‌باشد. این گزارشات در ساختن صفحات اطلاعات ‌دهی آماری استفاده می‌شوند. گزارشات خام هرگز علنی نخواهند شد و بطور عادی بعد از ۲ هفته از بین می‌روند. این گزارشات ممکن است توسط کارشناسان دانشگاه در جهت حل مشکلات تکنیکی و یا ردیابی رفتارهای ناخواسته و مشکل‌آفرین شبکه‌ای که دانشگاه را دچار اختلال می‌سازند مورد استفاده قرارگیرند. آدرسهای IP استخراج شده‌ی کاربران از این گزارشات بطور متناوب برای ارتباط دادن کاربران و آدرس های ثبت شده در ویرایشات برای بررسی سوء‌استفاده‌ها شامل کاربران خرابکاری که از چندین شناسه‌ی کاربری استفاده می‌کنند، تخریب، اذیت و آزار دیگر کاربران، نقض قوانین داخلی کشور ایران استفاده می‌شوند.

سیاست انتشار اطلاعات بدست آمده از گزارش ها

طبق این سیاست دانشگاه، اطلاعات شخصی قابل شناسایی جمع‌آوری شده در گزارشات یا رکوردهای بانک اطلاعاتی بوسیله‌ی قابلیت بررسی کاربر، توسط مدیران دارای صلاحیت در مواقع زیر منتشر می‌شوند:

– در پاسخ به حکم معتبر یا هرگونه درخواست اجباری دیگر از طرف مراجع قانونی کشور.

– بنا به درخواست کاربر صدمه دیده (در صورت اثبات به کارشناسان دانشگاه).

– مسئولین دانشگاه و نماینده‌ی آنها هنگامی که نیاز به بررسی شکایات در مورد سوء‌استفاده باشد.

– در صورتی که اطلاعات مرتبط با یکی از بخش‌های سایت توسط یک روبات تولید شده و دانشگاه برای رفع مشکلات فنی نیاز به انتشار داشته باشد.

– در صورتی که کاربری در وبلاگ‌ها، پشتیبانی و غیره خرابکاری کند و یا بطور مداوم رفتار غیر محترمانه داشته باشد، اطلاعات جهت بسته شدن IP آن کاربر یا شکایت به سرویس دهنده‌ی اینترنت وابسته به آن منتشر می شود.

– در جاییکه منطقاً لازم می‌باشد از حقوق، اموال و یا امنیت دانشگاه، اساتید و دانشجویان و یا کاربرانش حفاظت شود.

– سیاست دانشگاه اجازه انتشار چنین اطلاعاتی را تحت هیچگونه شرایطی مگر شرایط ذکر شده در بالا نمی‌دهد.

– به اشتراک گذاشتن اطلاعات با اشخاص ثالث.

– به استثنای موارد خاص، تمامی مطالبی که به بخش‌های عمومی سایت دانشگاه اضافه می‌شوند قابل استفاده‌ی دوباره و عمومی می‌باشند. دانشگاه اطلاعات خصوصی شما مانند آدرس ایمیل را به اشتراک یا در معرض فروش به اشخاص حقیقی و حقوقی ثالث بدون موافقت شما یا مرجع قانونی نخواهد گذاشت.

تغییرات در این بیانیه

براساس قوانین و سیاست های داخلی و خارجی دانشگاه ممکن است بیانه سیاست حفظ حریم خصوصی را به منظور بازتاب فیدبک‌های اساتید و دانشجویان و مرکز بروزرسانی کند. دانشگاه شما را تشویق می‌کند  تا به طور دوره‌ای این بیانیه را مرور کنید تا از نحوه حفاظت اطلاعات شما توسط دانشگاه مطلع شوید.