دانشگاه علمی کاربردی مرکز شرکت آذین خودرو
دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فرهنگ و هنر واحد 35 تهران-لوگو

مــعــرفــی رشــتــه کـــاردانـــی حـــرفـــه ای | بـــازاریـــابـــی

« کاربر گرامی در صورتی که جهت مشاهده سایت مشکل دارید صفحه خود را رفرش نمایید ( Ctrl + F5) یا History مرورگر خود را پاک نمایید ( Ctrl + Shfit + Delete) »

مقدمه

در عصر انقلاب های دیجیتال اینترنت و کارآفرینی، بنگاه ها بیش از پیش نیاز به بازاریابی را احساس می‌کنند تا بتوانند زودتر و بهتر از رقبا کالاها، خدمات و فرایندهای جدید را جهت ارتقای کیفیت زندگی مردم به مشتریان جدید برسانند. از طرف دیگر تحولات روزافزون در صحنه زندگی و کسب و کار ایجاب می‌کند تا دانشجویان این رشته با کسب توانمندی‌های لازم نقش مهم تری را در جامعه دانش بنیان امروز ایفا کنند.

تعریف و هدف

هدف از برنامه های درسی دوره کاردانی حرفه‌ای بازاریابی تربیت نیروی انسانی کارآمدی است که بتواند قسمتی از نیازهای هرم شخصی سازمان، شرکت، بخش صنعت و تجارت را در بخش تکنیکی تامین نماید تا کمبود نیازهای کشور در این زمینه را جبران نماید.

ضرورت و اهمیت

تحقق هدف فوق و تکمیل فرآیند مدیریت زنجیره ی تامین از طریق برنامه ریزی خاص این دوره و گذراندن دروس نظری و مهارتی کاملاً امکان‌پذیر خواهد بود.

قابلیت‌ها و مهارت‌های مشترک فارغ‌التحصیلان
الف – گزارش‌نویسی را مستندسازی

ب – ارائه گزارش نتایج کار و جریان فعالیت‌ها ‎(Presentation) ls
پ – انجام کار گروهی
ت – طبقه بندی پردازش اطلاعات
ث – بهره‌گیری از رایانه
ج – برقراری ارتباط مؤثر در محیط کار
چ – سازماندهی و اداره کردن افراد تحت سرپرستی و آموزش آنها
ح – خودآموزی و یادگیری مستمر در راستای بالندگی شغلی
خ – ایجاد کسب و کارهای کوچک و کارآفرینی
د – رعایت اخلاق حرفه‌ای و تنظیم رفتار سازمانی
ذ – اجرای الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)‏
ر – تفکر نقادانه و اقتضایی
ز – خلاقیت و نوآوری

قابلیت‌ها و توانمندی‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان
– توانایی برقراری ارتباط مفید و موثر با مشتریان، تامین کنندگان، تولید کنندگان، توزیع کنندگان و گروه‌های ذی‌نفع

– توانایی شناسایی مزیت ها، ضعف ها و ویژگی های واحد صنفی خود و رقبا و آشنایی با فرصت ها و تهدیدهای محیطی

– شناخت راه های ارتقای ایده پردازی جهت طراحی و توسعه ی کالاها و خدمات جدید

– توانایی انتخاب ابزارها و روش‌های تبلیغاتی متناسب با شرایط بازارهای هدف

– توانایی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات مناسب در بازاریابی

– شناخت زنجیره تامین و مدیریت آن

– پیش فعالی و توانمندی ارائه ی محصول به بازار قبل از رقبا

مشاغل قابل احراز
– سرپرست بازاریابی

– بازاریاب کالا و خدمات

– سرپرست فروش

– متصدی فروش

– متصدی خدمات مشتری

ضوابط و شرایط پذیرش دانشجو
(رشته تحصیلی دیپلم – گواهی سلامت …)

– دارا بودن دیپلم نظام جدید ، قدیم، فنی و حرفه ای و کاردانش

– سلامت جسمی و ذهنی کامل

– داشتن شرایط تحصیل در نظام آموزش عالی کشور

طول و ساختار دوره

دوره کاردانی حرفه ای مبتنی بر نظام واحدی و متشکل از مجموعه ای از دروس نظری و مهارتی است و با توجه به قابلیت ها و مهارت های مشترک و حرفه ای به ۲ بخش «آموزش در مرکز مجری» و « آموزش در محیط کار» تقسیم می شود. مجموع واحدهای هر دوره بین ۶۸ تا ‎V2‏ واحد و مجموع ساعات آن ۱۷۵۰ تا ۲۱۰۰ ساعت می باشد که در طول حداقل ۲ و حداکثر ۳ سال قابل اجرا است. این دوره به دو روش نیمسالی و پودمانی اجرا می شود.

آموزش در مرکز مجری

بخش آموزش در مرکز مجری شامل ۶۳ تا ۶۷ واحد، معادل ۱۲۵۰ تا ۱۵۵۰ ساعت است.
هر واحد نظری معادل۱۶ ساعت، هر واحد آزمایشگاهی معادل ۳۲‏ ساعت، هر واحد کارگاهی و پروژه معادل ۴۸ ساعت است. در موارد خاص دروس آزمایشگاهی و کارگاهی یک واحدی را می توان به ترتیب ۴۸ و ۶۴ ساعت در نظر گرفت.

آموزش در محیط کار

این بخش از آموزش عبارت است از مجموعه فعالیت هایی که دانشجو به منظور تسلط عملی و درک کاربردی از آموخته های خود در آغاز، حین و پایان دوره تحصیلی، در محیط کار واقعی انجام می دهد. این بخش شامل ۱ درس کاربینی و ۲ درس کارورزی در مجموع به میزان ۵ واحد معادل ۵۱۲ ساعت است. هر واحد کاربینی معادل ۳۲ ساعت و هر واحد کارورزی معادل ۱۲۰ ساعت می باشد.

جدول دروس کـــاردانـــی حـــرفـــه ای | بـــازاریـــابـــی

نام درس
تعداد واحد
پیش نیاز
کاربینی
۲
-
اصول و مهارت های حسابداری
۳
-
مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات
۲
-
آمار در بازاریابی
۲
-
اصول بازاریابی
۲
-
دو درس از دروس عمومی
۵
-
مبانی اقتصاد و کارآفرینی
۳
-
آشنایی با سیستم های مدیریت کیفیت
۳
-
مدیریت عمومی
۲
-
دو درس از دروس عمومی
۳
-
روان شناسی عمومی
۲
-
تجارت الکترونیک
۲
-
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات
۲
-
کارورزی (۱)
۲
-
مشتری مداری
۳
-
بازاریابی و مدیریت بازار
۲
-
زبان تخصصی
۲
-
بازار شناسی
۲
-
بازاریابی الکترونیکی
۲
-
زبان خارجی
۳
-
مستند سازی
۲
-
اخلاق کار
۲
-
فنون فروش
۲
-
زنجیره ی تامین
۲
-
طراحی و چیدمان فروشگاه
۲
-
افکارسنجی مشتری
۳
-
تبلیغات بازاریابی
۲
-
کارآفرینی
۲
-
مهارت و قوانین کسب و کار
۲
-
یک درس از دروس عمومی
۱
-
کارورزی (۲)
۲
-
دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فرهنگ و هنر واحد 35 تهران-لوگو
اطلاعیه
آیا می دانید هر ساله تعداد زیادی متقاضی بدلیل عدم اطلاع از زمان ثبت نام، از دانشگاه باز می مانند؟
 
« شاید دوستی منتظر ثبت نام در تنها دانشگاه مهارت ساز و کارآفرین کشور باشد »
 
متقاضی گرامی، تکمیل فرم ذیل به منظور اعلام علاقمندی شما نسبت به ادامه تحصیل می باشد و پذیرش قطعی شما بعد از اعلام اسامی از طریق سازمان سنجش خواهد بود.
دانشجوی گرامی
« در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید از بخش سوالات متداول پاسخ خود را پیدا کرده و یا بصورت آنلاین سوال خود را مطرح نموده تا پاسخ خود را توسط کارشناسان مرکز دریافت نمایید، یا از طریق تماس مستقیم با ما در ارتباط باشید  »