دانشگاه علمی کاربردی مرکز شرکت آذین خودرو

برگزاری کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات وظیفه عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز

دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز شرکت آذین خودرو کرج-کارگاه-بازآموزی-قوانین-و-مقررات-وظیفه-عمومی

کارگاه آموزشی "بازآموزی قوانین و مقررات وظیفه عمومی" با هدف آشنایی با تغییرات اخیر مجموعه مقررات امور نظام وظیفه، فرآیند صدور معافیت تحصیلی و خروج از کشور دانشجویان در سالن اجتماعات واحد استان البرز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی واحد استان البرز؛

کارگاه آموزشی “بازآموزی قوانین و مقررات وظیفه عمومی” با هدف آشنایی با تغییرات اخیر مجموعه مقررات امور نظام وظیفه با حضور ستوانیکم وحید دودانگه کارشناس اداره تحصیلی وظیفه عمومی فا.ا. البرز در سالن اجتماعات واحد استان البرز برگزار شد.
مهسا مصحفی شبستری معاون علمی واحد استان البرز، ضمن خیرمقدم به مدعوین و قدردانی از زحمات آقای دودانگه در پیگیری امور نظام وظیفه دانشجویان استان، در خصوص اهمیت برگزاری جلسات بازآموزی با توجه به تغییرات آئین نامه ها و پرسنل مراکز آموزشی توضیحاتی ارائه داد. 
وی تأکید کرد با عنایت به سرنوشت ساز بودن موضوع معافیت تحصیلی برای دانشجویان ذکور، اقدام بموقع مراکز آموزش نسبت به صدور معافیت تحصیلی، دریافت سنوات ارفاقی و سنوات مهلت معرفی دانشجویان ضروری است.
سپس وحید دودانگه ضمن مرور مجموعه قوانین نظام وظیفه در حوزه آموزش عالی، به تشریح نحوه پذیرش دانشجویان مشمول، سنوات اولیه و سنوات ارفاقی، صدور و لغو معافیت تحصیلی، شرایط خروج از کشور دانشجویان مشمول و سایر موضوعات مرتبط پرداخت و تغییرات ایجاد شده در آئین نامه نحوه پذیرش و ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی و سنوات مهلت معرفی دانشجویان را به تفصیل بیان کرد.
در ادامه نحوه صدور معافیت تحصیلی و تایید درخواست های خروج از کشور در سامانه خدمات الکترونیک انتظامی (سخا) از دیگر مواردی بود که توسط آقای دودانگه ارائه شد.
در انتهای جلسه بعد از پاسخگوئی به سؤالات و ابهامات، از کارشناسان حاضر در کارگاه آزمون کتبی گرفته شد و پس از برگزاری آزمون، پاسخ صحیح سؤالات بصورت تعاملی و با مدیریت آقای دودانگه برای حاضرین تشریح شد.
این کارگاه با حضور ستوانیکم وحید دودانگه کارشناس اداره تحصیلی وظیفه عمومی فا.ا. البرز ، مهسا مصحفی شبستری، معاون علمی واحد استان البرز، رامین عالی وند سرپرست اداره خدمات آموزشی، محدثه بافقی زاده مسئول و رابط امور نظام وظیفه و کارشناسان مراکز آموزش علمی کاربردی استان برگزار شد.